تعمیر سیلندر و سرسیلندر

تعمیر سیلندر و سر سیلندر به عنوان یکی از قطعات جانبی مهم خودرو است که در عملکرد صحیح موتور نقش مهمی ایفا می کند، باید به موقع انجام گیرد. سرسیلندر همانطور که موتور ماشین کار می کند، سوپاپ ها باز و بسته شده و اجازه ورود هوا را می دهند و گازهای خروجی را از اگزوز را خارج می کنند. سر سیلندرها بالای سوپاپ قرار گرفته و همچنین دارای مجراهایی برای روغن و مایع خنک کننده هستند. در صورت خرابی سیلنر و سرسیلنر، عملکرد موتور ضعیف شده و آسیب های جدی به آن وارد می شود.

اگر سرسیلندرها ننیاز به تعویض داشته باشند، موتور فشرده‌سازی مناسبی نخواهد داشت که بر قدرت موتور تأثیر می گذارد و باعث می شود خودرو قدرت کمتری داشته باشد.

چه علائمی نشان می دهند، سیلند و سرسیلندر نیاز به تعمیر دارند؟

صدای موتور

هنگامی که سوپاپ ها یا سرسیلندرها مشکل دارند، ممکن است صدای ضربه زدن یا تیک تاک از موتور بشنوید.

روشن شدن چراغ هشدار موتور

مشکل در سیلندر ها یا سرسیلندرها باعث می شود موتور به درستی کار نکند. این مشکل به رایانه خودروی شما هشدار می دهد که چراغ هشدار موتور چک را روی داشبورد شما روشن کند. این مسئله با تعمیر سیلندر و سرسیلندر حل می شود.

از دست رفتن مایع خنک کننده موتور

اگر سر سیلندر ترک خورده باشد، ممکن است مایع خنک کننده موتور وارد محفظه احتراق شود و در آنجا بسوزد. با این کار مقدار مایع خنک کننده در خودروی شما، کاهش می یابد. همچنین ممکن است منجر به انتشار دود سفید از لوله اگزوز شما و گرم شدن بیش از حد موتور شود. به طور مشابه، شکستن مهر و موم سرسیلندر اغلب به روغن اجازه ورود به محفظه احتراق را می دهند که درنهایت باعث از دست رفتن روغن و گاهی اوقات ایجاد دود آبی یا خاکستری از لوله اگزوز می شود.

تعمیر سیلندر و سرسیلندر خودرو چقدر فوری است؟

سرسیلندرها و سوپاپ های موتور قطعات حیاتی خودروی شما هستند. اگر آنها از کار بیفتند، خطر آسیب جدی به بقیه موتور وجود دارد. به همین علت تمام مشکلات مربوط به سرسیلندر و سیلندر خودرو باید فوراً برطرف شود.

درصورتیکه هریک از علائم بالا را مشاهده کردید می توانید بلافاصله با کارشناسان امداد خودرو تهران تماس بگیرید تا نزدیکترین مکانیک خودرو به محل مورد نظر شما اعزام شده و اقدامات لازم جهت تعویض یا تعمیر سیلندر و سرسیلندر برای خودروی شما انجام گیرد.

امدادرسانان ما آماده اند تا تمامی مشکلات انواع خودروهای ایرانی و خارجی شما را با ارائه خدمات تعمیر در محل باکیفیت و تصمین شده، رفع کنند.

Call Now Button09128497765