تعویض رینگ پیستون

اکثر موتورهای احتراقی دارای پیستون هستند. پیستون ها به همراه سوپاپ، برای آب بندی محفظه احتراق استفاده می شوند که مخلوط سوخت هوا در حال مشتعل شدن در آن است. همانطور که مخلوط سوخت هوا مشتعل می شود، پیستون در سیلندر پایین می رود. پیستون به شاتون متصل است که آن نیزبه میل لنگ نیز متصل می شود. همانطور که پیستون به سمت پایین حرکت می کند، میل لنگ را می چرخاند که نیرویی را ایجاد می کند که وسیله نقلیه شما را به حرکت در می آورد.

برای دستیابی به احتراق کامل و کارآمد، پیستون ها باید دارای مهر و موم محکمی نسبت به دیواره سیلندر داشته باشند. این مهر و موم توسط رینگ هایی ایجاد می شود که پیستون را در بر می گیرد. با فرسوده شدن موتور، رینگ های پیستون ممکن است به خوبی کار آب بندی را انجام ندهند، یا حتی ممکن است به مرور زمان به دلیل گرما یا تلرانس های نادرست ترک بخورند. در این شرایط حتما باید به فکر تعویض رینگ پیستون باشید.

علائم خرابی رینگ پیستون

اصلی ترین مشکل در مورد  تشخیصعلائم خرابی رینگ پیستون است زیرا این علائم شبیه نشانه های خرابی سرسیلندر هستند. به همین دلیل حتما باید وسیله نقلیه خود را به مکانیک متخصص نشان دهید تا به درستی بتواند مشکل را شناسایی کرده و اقدام به رفع آن کند.

در ادامه به 5 علامت اصلی خرابی رینگ پیستون اشاره می کنیم:

1 خروج دود زیاد از اگزوز

وقتی رینگ های پیستون اسیب ببینند، روغن موتور شروع به نشت به داخل محفظه احتراق می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، روغن می سوزد و دود غلیظ خاکستری آبی را ایجاد می کند که از اگزوز بیرون می آید. این دود بسیار غلیظ به نظر می رسد و دارای رنگ های خاکستری تیره و آبی خواهد بود و اغلب با بوی روغن سوزی همراه است.

2 مصرف بیش از حد روغن

هنگامی که رینگ های پیستون فرسوده شوند، روغن به محفظه احتراق نشت کرده و باعث می شود روغن بسیار بیشتری توسط خودرو مصرف شود. این بدان معناست که اگر قبلا هر، 3000 تا 5000 کیلومتر روغن را عوض می کردید، مجبورید سریعتر روغن را عوض کنید. اگر متوجه شدید که فواصی تعویض روغن ماشین کوتاهتر شده حتما از مکانیک بخواهید رینگ های پیستون شما را بازرسی کند.

3 شتاب ضعیف

هنگامی که رینگ های پیستون دچار سایش یا آسیب می شوند، موتور شما قدرت خود را از دست می دهد زیرا فشرده سازی کمتری انجام می شود. این بدان معناست که وقتی پای خود را روی پدال گاز می فشارید تا ماشین شتاب بگیرد، سرعت گرفتن خودرو زمان زیادی می برد. در این صورت برای رفع مشکل باید رینگ های پیستون خود را تعویض کنید.

تعویض رینگ پیستون در محل توسط امداد خودرو تهران

اگر با مشاهده هریک از علائم بالا متوجه شدید که رینگ پیستون خودروی شما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد بلافاصله درخواست خود را در سایت ما ثبت کنید تا نزدیک ترین مکانیک های سیار ما به محل شما اعزام شده و خدمات لازم را در کوتاهترین زمان ممکن و با قیمت مصوبه اتحادیه برای شما انجام دهند.

Call Now Button09128497765